MADU TUALANG ASLI PENAWAR PELBAGAI PENYAKIT

CARA MUDAH UNTUK MENDAPATKAN
MADU TUALANG ASLI

BERHENTI MAKAN MADU TIRUAN

MENDAPATKAN MADU YANG ASLI
DAN MURAH MERUPAKAN IMPIAN KITA KERANA MADU
PENAWAR SEGALA PENYAKIT

Jadi Macam Mana NAK TAHU Madu Kita Beli Tu
MADU ASLI

Warna kehitaman dan keperangan kerana kandungan mineralnya dan sedikit cair
Warna madu bergantung pada debunga atau nektar yang dihisab oleh lebah dan bau masam sedikit
Terdapat beepoolen(kerak di gelang botol) di permukaan walaupun setelah ditapis.
Kandungan Gas tinggi dan bunyi pop akan kedengaran bila madu berfementasi
Semestinya diuji keasliannya di makmal yang diiktiraf malaysia seperti UNIPEQ

Tahukan Anda, lebih 80% Madu di Malaysia merupakan Madu Tiruan
dan madu tiruan alibatkan kesihatan semakin teruk

Kehidupan kita Mengalami Masalah Macam Ni?

Batuk Teruk Yang Tidak Pulih

Semput Dan Sesak Nafas Bila Berdiri Lama-Lama

Sering Sakit Dada Yang Teramat

Ramai yang anggap batuk,asma dan sakit dada merupakan
masalah yang kecil tapi percaya tak anda kalau
dibiarkan akan membuatkan kesihatan makin teruk

Atau lebih teruk sehingga dimasukkan kedalam wad !

Alhamdulillah selepas menggunakan Madu Tualang
NAH batuk,asma dan sakit dada makin kurang

MEMPERKENALKAN

MADU

TUALANG NAH

BETUL KE MADU KAMI NI 100% ASLI?

Tonton Video Dibawah, Team Pemburu Madu Tualang NAH

"Proses Penapisan Madu Daripada Sarang Lebah"

Play Video
Klik Butang “PLAY” Sekarang.

Ini Bukti Madu NAH Dijamin Halal & Selamat

Madu NAH mempunyai Sijil Keaslian Madu daripada Unipeq UKM dan Genom Malaysia. Kekerapan membuat ujian tersebut adalah 2 kali setahun untuk Unipeq UKM dan setiap kali ‘batch’ baru sampai untuk Genom Malaysia.

Bayangkan Kesan Madu Tualang NAH ini mampu untuk :

Membekalkan TENAGA berpanjangan!

Memberi TIDUR yang lena

Menurunkan PARAS GULA dalam darah

Mengurangkan penyakit Asma dan Melegakan Batuk

Melegakan penyakit perut

HARGA PROMOSI!

Offer TAMAT:  28th January 2023

Madu tiruan menjadi masalah bagi penggemar madu. Tindakan yang anda ambil amat kami hargai dan terima kasih kerana mempercayai keaslian madu kami

BELI MADU TUALANG NAH DAN BERPELUANG UNTUK MENANG EMAS PULUT DAKAP 916!

  • 1 Botol RM 75
  • Dapat Free Gift 1 Sudu Kayu
  • 2 Botol Rm 130
  • Dapat Free Gift 2 Sudu Kayu 
  • 3 Botol Rm 170
  • Dapat Free Gift 3 Sudu Kayu
  • 1 KG RM 150
  • Dapat 2 Sudu Kayu
  • 2 KG Rm 280
  • Dapat 4 Sudu Kayu

Sebahagian Artis Malaysia Percaya Madu Tualang Nah

Feedback Pengguna Madu Tualang Nah

Feedback "Ustaz Dr Izhar Ariff" Tentang Madu NAH

Feedback "Norman Hakim-Artis Malaysia" Tentang Madu NAH

Soalan Lazim

Ambil satu sudu setiap pagi (sebelum sarapan) dan setiap malam (sebelum tidur). Boleh dimakan begitu sahaja atau di bancuh dengan air suam/sejuk. Selain itu, terdapat pelbagai petua untuk mengamalkan madu. Antaranya ialah madu dicampur dengan lemon/halia/kunyit/kayu manis/yogurt/susu dan sebagainya.

Selain daripada orang yang berpenyakit, madu asli amat sesuai diamalkan seisi keluarga kerana khasiatnya yang tinggi. Ia sesuai diambil oleh setiap orang dari kanak-kanak (berusia 2 tahun ke atas) sehinggan warga tua. Alhamdullilah, mari kita panjatkan kesyukuran kepada Allah kerana menciptakan madu untuk kita semua. 

Ya, dan Ibu hamil amat digalakkan untuk mengamalkan madu asli. Madu asli merupakan senyawa gabungan antara karbohidrat, protein, vitamin, mineral, dan antioksidan. Madu mengandung tenaga, protein, air, vitamin B kompleks (termasuk asam folat), vitamin C, kalsium, zat besi dan magnesium. Madu memiliki banyak khasiat kerana ia merupakan bahan alami.
Berikut merupakan beberapa manfaat madu untuk Ibu Hamil yang diambil dari banyak sumber:

1⃣ Mampu membantu meningkatkan hemogoblin pada ibu hamil- Madu mengandung zat besi yang dapat membantu meningkatkan hemogoblin pada ibu hamil.
2⃣ Madu mampu mengatasi mual (morning sick)- Rasa manis alami pada madu dapat membantu Ibu Hamil untuk mengatasi rasa mual berlebih.
3⃣ Sistem kekebalan tubuh menjadi lebih baik dengan mengamalkan madu.

Pada sesetengah pengguna terutamanya pertama kali mengamalkan Madu Tualang Asli, mereka akan berhadapan dengan kesan atau ‘side effect’ selepas makan madu tersebut.
Antara kesan yang pernah dialami oleh mereka adalah:
Sakit perut
Gatal-gatal badan
-Penyakit sedia ada seperti resdung, batuk, sakit kulit akan bertambah teruk

Tapi tapi tapi, anda jangan risau. Sebab kesan yang dialami merupakan Proses Penyembuhan ataupun dikenali sebagai ‘Healing Process/Healing Crisis’. ‘Healing Crisis’ bermaksud di mana penyakit mereka makin teruk contohnya seperti batuk, keluar merah-merah, sakit perut dan sebagainya. Bagi pengguna yang berdepan dengan masalah ini, dinasihatkan untuk meneruskan pengambilan madu dan bagi mengelakkan lebih teruk, ambil dengan dos yang sedikit atau kurangkan dosnyaJika masih teruk atau tidak berkurang dalam masa seminggu, dinasihatkan untuk berhenti buat sementara waktu dan cuba lagi pada masa akan datang. Yang penting jangan berputus asa dan sentiasa yakin dengan penawar yang pastinya telah diakui dari segi Islam dan Sains.
Ya, dan Ibu menyusu amat digalakkan untuk mengamalkan madu asli. Seperti yang kita tahu, kanak-kanak dibawah 2 tahun tidak boleh mengambil madu kerana terdapat bakteria baik yang belum mampu diterima oleh badan mereka. Oleh itu, Ibu menyusu hendaklah mengambil madu asli supaya khasiatnya dapat disalurkan melalui susu ibu.

Madu asli merupakan senyawa gabungan antara karbohidrat, protein, vitamin, mineral, dan antioksidan. Madu mengandung tenaga, protein, air, vitamin B kompleks (termasuk asam folat), vitamin C, kalsium, zat besi dan magnesium. Madu memiliki banyak khasiat kerana ia merupakan bahan alami.

Berikut merupakan beberapa manfaat madu untuk Ibu menyusu yang diambil dari banyak sumber:

1⃣ Dapat meningkatkan susu Ibu atau dikenali sebagai ‘Milk Booster’
2⃣ Madu memberikan antibodi yang baik kepada Ibu dan bayi.
3⃣ Menambah stamina dan tenaga ketika menyusu.
4⃣ Menurut kajian di Jepun, kandungan vitamin dan antibiotic dalam madu mampu mempercepat pemulihan rahim ketika melahirkan
Masih ramai pengguna yang anggap madu asli tidak dihurung semut dan kekal dengan mitos itu. Jadi jom kita rungkai samaada betul atau tidak pendapat madu asli tidak dihurung semut?

Madu adalah sejenis manisan kurniaan Tuhan dan pemanis pertama di dunia sebelum terciptanya Gula Putih. Madu digemari oleh kebanyakkan makhluk termasuklah beruang, kerengga, semut dan banyak lagi. Oleh itu, tidak hairanlah jika sarang lebah di datangi semut malah Sel sarang lebah (honey comb) juga ditebuk oleh semut. Secara saintifiknya, madu bersifat manis yang dikenali sebagai glukosa/fruktosa. Jadi, madu asli tetao dihurung semut kerana sifat manisnya. Tapi kenapa ada madu yang tetap tidak dihurung semut? Ya, ada sesetengah madu asli tidak dihurung semut pada awal madu diambil kerana madu tersebut mengeluarkan gas yang tinggi. Jadi semut tidak dekat dengan madu tersebut kerana tidak tahan dengan tekanan yang tinggi.

ASLI ke Tuan? Madu yang saya masuk di dalam peti, mengeras’ . Ya madu asli pun boleh mengeras tetapi bukanlah keras macam air batu seperti madu tidak asli. Tetapi ia akan jadi seperti ‘jelly’👍🏻 . Sebab ia terjadi kerana ratio gula glukosa dan fruktosa ni adalah hasil dari nektar madu yang diproses lebah. Jika tahap glukosa madu yang terhasil adalah lebih tinggi berbanding fruktosanya, maka madu itu akan lebih cenderung untuk mengkristal/mengeras. . Kandungan air dalam madu adalah dari sekitar 18% -25% bergantung pada iklim dan kelembapan kawasan. Jika kandungan air antara 18-25% tu , ditambah faktor glukosa yang tinggi, madu cenderung untuk mengkristal/mengeras. . Tetapi ada juga madu yang tak keras sebab kandungi air yang rendah dan mempunyai kandungan mineral yang bersifat panas tinggi atau madu itu telah dipanaskan (diproses) . **Air di sini bukan lah air hujan, tetapi air di dalam nektar itu sendiri. Lebah akan mengimbaskan sayap mereka bagi mengeringkan air ini dan apabila madu sudah cukup melekit dan lembap pada kadar yang sempurna ianya akan disimpan di dalam sarang lebah. 🐝

Jawapanya adalah pesakit kencing manis boleh minum madu. Sebaik sahaja bangun pagi,sebelum menggosok gigi, minumlah 1 sudu madu. Dan amat penting bagi pesakit kencing manis meminum madu ketika perut kosong dan menunggu 30 minit sebelum mengambil sebarang makanan atau minuman. Pesakit juga mesti mengawal gula darah,mengawal pengambilan karbohidrat, kurangkan nasi putih dan hentikan pengambilan gula putih sama sekali⚠️ Banyak yang perlu di perhatikan apabila seseorang mengakui bahawa gula darahnya naik kerana makan madu. Kebanyakan pesakit sebenarnya tidak mengawal pengambilan gulanya atau memakan makanan yang tinggi karbohidrat. Sebab Madu ASLI tidak akan meningkatkan gula darah kerana komposisi gulanya telah pun ringkas dan mudah dicerna Manakala 2 sudu madu yang diminum pada waktu pagi akan menjadi tenaga yang akan bertahan sehingga waktu petang. Diantara waktu-waktu itu, jika gula darah naik, kaji semula apakah yang anda makan selain daripada 2 sudu madu tersebut. Yakin Asli Baru Amal

Saya tengok madu Encik jual ni cair je, asli ke ni? kalau madu asli mesti pekat!’ Kata Encik XYZ kepada Nah Honey 🤦🏻‍♀️ . Ok, sebenarnya madu tualang asli ni memang mengandungi air semulajadi. Lebah-lebah hutan akan bertebangan dengan liar dan hinggap di atas beribu2 jenis bunga untuk membawa nektar ke sarang. Jadi, nektar yg di bawa oleh Lebah-Lebah telah mengandungi air semulajadi 💧 . Oleh itu, untuk Madu Lebah Asli Hutan yang Segar dan tidak melalui apa-apa proses, terus ditapis dan dimasukkan di dalam botol, ianya mengandungi kadar peratus air sebanyak 18%-22%. . Selain itu, ada juga Madu Lebah Asli Hutan Sejat, yang terus disaring dan melalui beberapa proses untuk mengurangi kadar air madu lebah sehingga mencapai peringkat bebas peragian (yeast fermentation) iaitu 15%-17%. . Madu Tualang Asli daripada Nah Honey segar daripada pokok dan tidak melalui apa2 proses pengeringan. Ianya lebih meyakinkan dan kami percaya madu yg tidak melalui apa2 proses lebih terjamin. Oleh sebab itu, secara fizikalnya kita akan ‘nampak’ Madu Tualang ni cair dan tidak pekat ☺️ . Kefahaman madu tualang mestilah pekat, adalah kefahaman yg tidak tepat. Ujian makmal UNIPEQ UKM pun mengakui Madu Tualang Asli mempunyai kadar air yg dibenarkan. . Nak MADU? Click link di bio! 😉

Ramai customer yg tanya soalan ni kepada kami. Kenapa tak boleh pakai sudu besi nak makan madu? . Penggunaan sudu besi/logam tak digalakkan sebab dikhuatiri sifat madu yg mempunyai asid akan bertindak balas dengan bahan-bahan logam. Sama juga dari segi penyimpanan madu, kita akan gunakan botol kaca atau plastik sahaja untuk kekalkan khasiat madu tersebut. . Ada org kata, kalau kita google gambar madu, ia sgt sinonim dgn botol kaca dan kayu kan? 😊 . Dulu sy pun tertanya2 kenapa perlu pakai sudu plastik/kayu. Bila baca sebab-sebabnya, ada rasional dan logik yg boleh diterima. Jadi, untuk langkah berjaga2, lebih baik kita pakai je sudu plastik/kayu dalam pengambilan madu. Tak ragu2 dah 👍🏻😄

🐝 Warna madu mesti 1 warna dari atas hingga ke dasar botol (kemerahan, keperangan (macam warna air tea pekat) @ gelap kehitaman).Tidak berbelang warnanya atau ada bendasing(cthnya mcm ada kulat yang terapung di dalam madu seperti berkeladak. Madu tualang menjadi gelap lama kelamaan.Jika disimpan selama setahun sudah nampak perbezaan warnannya.Madu tualang tidak transparent/lutsinar tetapi bersifat keruh. Perlu diingat! Warna madu tualang berbeza mengikut kawasan persekitaran hutan yang didiami oleh sang lebah sialang. 🐝 Perubahan warna ini juga disebabkan oleh jenis bunga dan pokok yang dihisap oleh lebah untuk mendapatkan madu. Madu Tualang tulen agak cair dan tidak pekat. Kandungan air dalam madu tualang selalunya antara 22% – 26%. Jika madu tualang yang dijual pekat, bermakna samaada ia madu yang telah diproses/disejat atau madu tualang tulen yang dicampurkan dengan madu ternak atau madu palsu/tiruan.

All Rights Reserved | (nahhoney.com) © 2021 | Designed by Nahrich Honey Resources

Disclaimer : Apa Yang Kami Nyatakan Di Web Ini Adalah Benar Dan tepat Mengikut Fakta Semasa Dan Dari Ulasan Pengguna Sebenar . Pengguna Dinasihatkan Menggunakan Produk Ini Seperti Arahan Pada Produk . Namun Kami Tidak Bertanggungjawab Jika Sebarang Masalah/Komplikasi Berlaku Kepada Pengguna Di Atas Penggunaan Produk Ini

DIEDARKAN OLEH:  Nahrich Honey Resources HQ (CT0072966-V) C-G-10, Savanna Lifetyle Shop, Jalan BBLS 2, Bandar Baru Lembah Selatan, 43800 Dengkil, Selangor +60 11-7024 9164